Опубликован 2025-06-19

PHILOLOGIST-METHODOLOGICAL DEVELOPMENT OF LEXICAL COMPETENCE BY ACTIVATING PHRASEOLOGICAL UNITS IN STUDENT SPEECH

PHILOLOGIST-METHODOLOGICAL DEVELOPMENT OF LEXICAL COMPETENCE BY ACTIVATING PHRASEOLOGICAL UNITS IN STUDENT SPEECH

Аннотация


Lexical competence is a fundamental component of linguistic proficiency, particularly in the context of second or foreign language acquisition. Among the many ways to enhance this competence, the integration of phraseological units—such as idioms, collocations, and set expressions—proves both linguistically enriching and culturally informative. Philologists and educators are increasingly focusing on how these units can be methodologically employed to develop students’ expressive abilities and comprehension in academic and everyday speech.

Как цитировать


Jalgasbaeva, G. (2025). PHILOLOGIST-METHODOLOGICAL DEVELOPMENT OF LEXICAL COMPETENCE BY ACTIVATING PHRASEOLOGICAL UNITS IN STUDENT SPEECH: PHILOLOGIST-METHODOLOGICAL DEVELOPMENT OF LEXICAL COMPETENCE BY ACTIVATING PHRASEOLOGICAL UNITS IN STUDENT SPEECH. Журнал иностранных языков и лингвистики, 4(1). извлечено от https://ruslit.jdpu.uz/index.php/fll/article/view/10959

Библиографические ссылки


D. Kuzmanovska/S.Kirova/B. Ivanova, „Фразеологизмот во наставата по странски јазик – пречка или предизвик“, in: Научно - стручна трибина „Предизвиците и перспективите на учителската професија“, Stip, Macedonia,2017

E. Roos, "Lehrmaterialien zur englischen Idiomatik. Eine kritische Analyse", in: Fremdsprachen Lehren und Lernen, pp.190-201, 1992.

E. Roos, "Lehrmaterialien zur englischen Idiomatik. Eine kritische Analyse", in: Fremdsprachen Lehren und Lernen, pp.190-201, 1992.

E. Roos, "Lehrmaterialien zur englischen Idiomatik. Eine kritische Analyse", in: Fremdsprachen Lehren und Lernen, pp.190-201, 1992.

H. Burger, „Phraseologie: Eine Einführung am Beispiel des Deutschen“.Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2010.

P. Kühn, „Pragmatische Phraseologie: Konequenzen für die Phraseographie und Phraseodidaktik“ in: Europhras 92: Tendenzen der Phraseologieforschungen (B.Sandig,). pp.411-428,Bochum: Universitätsverlag Dr. N. Brockmeyer, 1994.

Жалгасов Н. М. СИНТАКСИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ И СТРУКТУРНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ПРОВЕРБИАЛЬНЫХ ОБРАЗОВАНИЙ О ЧЕЛОВЕКЕ //IX Лазаревские чтения" Лики традиционной культуры в современном культурном пространстве: память культуры и культура памяти". – 2020. – С. 360-361.

Сапаров С. П. ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ ФРАЗЕОЛОГИЧЕСКИХ ЕДИНИЦ АНГЛИЙСКОГО И КАРАКАЛПАКСКОГО ЯЗЫКОВ //ХАБАРШЫСЫ. – 2022. – Т. 3. – С. 195.

Худайбергенов, А. А. (2020). О классификационной систематизации фразеологических единиц в каракалпакском языке. Вестник КГУ им. Бердаха. №, 4, 293.

Tajieva A., Babaniyazova N. Personality as an important factor in foreign language learning.

Powered by I-Edu Group