Аннотация
Nonverbal communication plays a crucial role in the effectiveness of the teaching and learning process. While verbal communication conveys the content of a lesson, nonverbal cues such as facial expressions, gestures, posture, and eye contact support classroom management, enhance student engagement, and contribute to a more dynamic and interactive learning environment. This thesis explores the multifaceted importance of nonverbal communication in teaching, especially in second language classrooms, where visual and emotional cues can significantly enhance comprehension. Through literature analysis this study underscores the need for teacher training programs to emphasize nonverbal skills as essential pedagogical tools. Recommendations for improving teacher awareness and competence in nonverbal communication are also provided.
Как цитировать
Библиографические ссылки
Burgoon, J. K., Guerrero, L. K., & Floyd, K. (2016). Nonverbal Communication. Routledge.
Knapp, M. L., & Hall, J. A. (2010). Nonverbal Communication in Human Interaction. Wadsworth.
McCroskey, J. C., & Richmond, V. P. (2000). Nonverbal Communication in the Classroom. Allyn & Bacon.
Pease, A., & Pease, B. (2004). The Definitive Book of Body Language. Bantam.
Samovar, L. A., Porter, R. E., & McDaniel, E. R. (2012). Communication Between Cultures. Wadsworth.
Azatovna N. N., Utebaevna T. A. THE EFFECTIVENESS OF THE COMMUNICATIVE APPROACH IN TEACHING ENGLISH TO MEDICAL STUDENTS: A REVIEW OF RECENT RECENT RESEARCH //Hamkor konferensiyalar. – 2024. – Т. 1. – №. 7. – С. 357-359.
Сапаров С. Ingliz va qoraqolpoq tillarining metaforik xarakterdagi komparativ frazeologik birliklari //Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования. – 2024. – Т. 1. – №. 1. – С. 151-153.
Жалгасов Н., Тнибаева Г. Translation of English proverbs with Uzbek proverbs //Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования. – 2024. – Т. 1. – №. 1. – С. 216-218.
Jalgasov N. ПРОВЕРБИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАНИЯ, ХАРАКТЕРИЗУЮЩИЕ ПОВЕДЕНИЕ И ОБРАЗ ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА //Журнал иностранных языков и лингвистики. – 2021. – Т. 3. – №. 8.Maratovich J. N. Journal Homepage:-www. journalijar. com.
Жалгасов Н. М. СИНТАКСИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ И СТРУКТУРНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ПРОВЕРБИАЛЬНЫХ ОБРАЗОВАНИЙ О ЧЕЛОВЕКЕ //IX Лазаревские чтения" Лики традиционной культуры в современном культурном пространстве: память культуры и культура памяти". – 2020. – С. 360-361.
Жалгасов Н. Семантика пословиц в свете антропоцентрической парадигмы //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2019. – №. 2 (71). – С. 55-59.
Жалгасов Н. Семантические сходства английских, узбекских и каракалпакских провербиальных образований с оценкой человека //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2020. – №. 1 (74). – С. 138-143.
Djabbarov, Sherzod. "" VAQT" ILMIY KONSEPTINIG INGLIZ VA O’ZBEK TILLARIDA XUSUSIYATLARI." Журнал иностранных языков и лингвистики 2.6 (2021).
Djabbarov, Sherzod. "Бошланғич синф ўқувчиларига инглиз тилини ўқитишнинг долзарб муаммолари ва ечимлари." Журнал иностранных языков и лингвистики 4.9 (2021).
Jabborov, Sherzod. "ИНГЛИЗ ВА ЎЗБЕК ТИЛЛАРИДА СИНХРОНИК ВА ДИНАМИК ВАҚТНИНГ КОНЦЕПТУАЛ СИММЕТРИК АСОСЛАРИ." Журнал иностранных языков и лингвистики 3.8 (2021).
Djabbarov, S. "ВАҚТ” тушунчаси концептуаллашувнинг назарий асослари." International journal of word art (2021).
Djabbarov, S. "Инглиз тилида вақтнинг концептуаллашуви." Journal of Central Asian Social Studies (2021).
Djabbarov, Sherzod. "The Ethnolinguistic Characteristics Of English In Uzbek Languages Of The Concept Time." Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal 4.6 (2023): 59-64.
Djabbarov, S. "Концепт лингвокультурологик категория сифатида." Хоразм Маъмун академияси ахборотномаси: илмий журнал (2021).
Djabbarov Sherzod Khalikulovich “COGNITIVE-LINGUISTIC ANALYSIS OF THE CONCEPT OF" SHAME" IN ENGLISH” INNOVATIVE DEVELOPMENTS AND RESEARCH IN EDUCATION 2023/7/1
Авторы
Feruza Allanazarova
Nukus State Pedagogical Institute named after Ajiniyaz
Copyright (c) 2025 Журнал иностранных языков и лингвистики

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.