Аннотация
daily lives and during the learning process. Typically, we are discussing circumstances in which the language of education differs from the language of the family or environment. For example, a student can speak Kazakh at home while studying Russian or English at school
Как цитировать
Библиографические ссылки
Камминс, Дж. Language, Power and Pedagogy: Bilingual Children in the Crossfire / Дж. Камминс. — Clevedon: Multilingual Matters, 2000. — 296 с. URL: https://books.google.com/books/about/Language_Power_and_Pedagogy.html?id=fM4KdFOicGcC
Гарсия, О., Вэй, Л. Translanguaging: Language, Bilingualism and Education / О. Гарсия, Л. Вэй. — London: Palgrave Macmillan, 2014. — 252 с. URL: https://link.springer.com/book/10.1057/9781137385765
Хорнбергер, Н., Линк, Х. Translanguaging and transnational literacies in multilingual classrooms: A biliteracy lens // International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. — 2012. — Т. 15, №3. — С. 261–278. URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13670050.2012.665432
Ли Вэй. Moment analysis and translanguaging space: Discursive construction of identities by multilingual Chinese youth in Britain // Journal of Pragmatics. — 2011. — Т. 43, №5. — С. 1222–1235. URL: https://doi.org/10.1016/j.pragma.2010.07.035
Скутатнаб-Кангас, Т. Linguistic Genocide in Education – or Worldwide Diversity and Human Rights? / Т. Скутатнаб-Кангас. — Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 2000. — 824 с. URL: https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9781410605191
Жалгасов Н., Тнибаева Г. Translation of English proverbs with Uzbek proverbs //Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования. – 2024. – Т. 1. – №. 1. – С. 216-218.
Jalgasov N. ПРОВЕРБИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАНИЯ, ХАРАКТЕРИЗУЮЩИЕ ПОВЕДЕНИЕ И ОБРАЗ ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА //Журнал иностранных языков и лингвистики. – 2021. – Т. 3. – №. 8.Maratovich J. N. Journal Homepage:-www. journalijar. com.
Жалгасов Н. М. СИНТАКСИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ И СТРУКТУРНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ПРОВЕРБИАЛЬНЫХ ОБРАЗОВАНИЙ О ЧЕЛОВЕКЕ //IX Лазаревские чтения" Лики традиционной культуры в современном культурном пространстве: память культуры и культура памяти". – 2020. – С. 360-361.
Жалгасов Н. Семантика пословиц в свете антропоцентрической парадигмы //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2019. – №. 2 (71). – С. 55-59.
Жалгасов Н. Семантические сходства английских, узбекских и каракалпакских провербиальных образований с оценкой человека //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2020. – №. 1 (74). – С. 138-143.
Djabbarov, Sherzod. "" VAQT" ILMIY KONSEPTINIG INGLIZ VA O’ZBEK TILLARIDA XUSUSIYATLARI." Журнал иностранных языков и лингвистики 2.6 (2021).
Djabbarov, Sherzod. "Бошланғич синф ўқувчиларига инглиз тилини ўқитишнинг долзарб муаммолари ва ечимлари." Журнал иностранных языков и лингвистики 4.9 (2021).
Jabborov, Sherzod. "ИНГЛИЗ ВА ЎЗБЕК ТИЛЛАРИДА СИНХРОНИК ВА ДИНАМИК ВАҚТНИНГ КОНЦЕПТУАЛ СИММЕТРИК АСОСЛАРИ." Журнал иностранных языков и лингвистики 3.8 (2021).
Djabbarov, S. "ВАҚТ” тушунчаси концептуаллашувнинг назарий асослари." International journal of word art (2021).
Djabbarov, S. "Инглиз тилида вақтнинг концептуаллашуви." Journal of Central Asian Social Studies (2021).
Djabbarov, Sherzod. "The Ethnolinguistic Characteristics Of English In Uzbek Languages Of The Concept Time." Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal 4.6 (2023): 59-64.
Djabbarov, S. "Концепт лингвокультурологик категория сифатида." Хоразм Маъмун академияси ахборотномаси: илмий журнал (2021).
Djabbarov Sherzod Khalikulovich “COGNITIVE-LINGUISTIC ANALYSIS OF THE CONCEPT OF" SHAME" IN ENGLISH” INNOVATIVE DEVELOPMENTS AND RESEARCH IN EDUCATION 2023/7/1
Авторы
Zhainash Nurzhanova
Eurasian National University, Astana
Tomiris Sagiidolla
Aktobe Regional University
Copyright (c) 2025 Журнал иностранных языков и лингвистики

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.