Аннотация
During this age of technology and digital advancements the realm of teaching languages has seen a notable evolution. Old school teaching techniques centered around memorization, grammar exercises and textbook focused lessons are now making room for resources that promote interaction, ease of access and personalized learning experiences. As stated by Godwin Jones (2018) online platforms empower learners to customize their learning journeys and receive feedback resulting in motivation and academic achievement.
Как цитировать
Библиографические ссылки
Duolingo. (2024). Q4 FY24 Shareholder Letter Retrieved from: https://investors.duolingo.com/static-files/99006c40-d8cf-41ca-b5b1-c5cb1fa5ba88
Business of Apps. (2025). Memrise Revenue and Usage Statistics (2025). Retrieved from:
Anderson, T. (2021). Blended Learning in the Digital Age. Educational Press.
Benson, P. (2013). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. Routledge.
Godwin-Jones, R. (2018). “Emerging Technologies: Using Mobile Technology to Develop Language Skills and Cultural Understanding.” Language Learning & Technology, 22(3), 2–11.
Garrison, D. R., & Vaughan, N. D. (2017). Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles, and Guidelines. Jossey-Bass.
Мамырбаева Д., Кдырбаева Д. Unraveling the impact of computer-mediated communication on students' writing and speaking abilities //Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования. – 2024. – Т. 1. – №. 1. – С. 350-353. https://www.businessofapps.com/data/memrise-statistics/
Жалгасов Н., Тнибаева Г. Translation of English proverbs with Uzbek proverbs //Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования. – 2024. – Т. 1. – №. 1. – С. 216-218.
Jalgasov N. ПРОВЕРБИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАНИЯ, ХАРАКТЕРИЗУЮЩИЕ ПОВЕДЕНИЕ И ОБРАЗ ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА //Журнал иностранных языков и лингвистики. – 2021. – Т. 3. – №. 8.Maratovich J. N. Journal Homepage:-www. journalijar. com.
Жалгасов Н. М. СИНТАКСИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ И СТРУКТУРНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ПРОВЕРБИАЛЬНЫХ ОБРАЗОВАНИЙ О ЧЕЛОВЕКЕ //IX Лазаревские чтения" Лики традиционной культуры в современном культурном пространстве: память культуры и культура памяти". – 2020. – С. 360-361.
Жалгасов Н. Семантика пословиц в свете антропоцентрической парадигмы //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2019. – №. 2 (71). – С. 55-59.
Жалгасов Н. Семантические сходства английских, узбекских и каракалпакских провербиальных образований с оценкой человека //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2020. – №. 1 (74). – С. 138-143.
Djabbarov, Sherzod. "" VAQT" ILMIY KONSEPTINIG INGLIZ VA O’ZBEK TILLARIDA XUSUSIYATLARI." Журнал иностранных языков и лингвистики 2.6 (2021).
Djabbarov, Sherzod. "Бошланғич синф ўқувчиларига инглиз тилини ўқитишнинг долзарб муаммолари ва ечимлари." Журнал иностранных языков и лингвистики 4.9 (2021).
Jabborov, Sherzod. "ИНГЛИЗ ВА ЎЗБЕК ТИЛЛАРИДА СИНХРОНИК ВА ДИНАМИК ВАҚТНИНГ КОНЦЕПТУАЛ СИММЕТРИК АСОСЛАРИ." Журнал иностранных языков и лингвистики 3.8 (2021).
Djabbarov, S. "ВАҚТ” тушунчаси концептуаллашувнинг назарий асослари." International journal of word art (2021).
Djabbarov, S. "Инглиз тилида вақтнинг концептуаллашуви." Journal of Central Asian Social Studies (2021).
Djabbarov, Sherzod. "The Ethnolinguistic Characteristics Of English In Uzbek Languages Of The Concept Time." Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal 4.6 (2023): 59-64.
Djabbarov, S. "Концепт лингвокультурологик категория сифатида." Хоразм Маъмун академияси ахборотномаси: илмий журнал (2021).
Djabbarov Sherzod Khalikulovich “COGNITIVE-LINGUISTIC ANALYSIS OF THE CONCEPT OF" SHAME" IN ENGLISH” INNOVATIVE DEVELOPMENTS AND RESEARCH IN EDUCATION 2023/7/1
Авторы
Rano Bekbaulieva
Nukus State Pedagogical Institute named after Ajiniyaz
Copyright (c) 2025 Журнал иностранных языков и лингвистики

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.