Опубликован 2025-06-20

THE ROLE OF VISUAL GRAPHICS METHODS IN ENRICHING ENGLISH VOCABULARY

THE ROLE OF VISUAL GRAPHICS METHODS IN ENRICHING ENGLISH VOCABULARY

Аннотация


Vocabulary is a cornerstone of language acquisition, serving as the basis for all four core skills: reading, writing, speaking, and listening. Without a strong vocabulary, learners struggle to express themselves effectively or comprehend authentic materials. As language learners face the challenge of mastering a vast number of English words and expressions, traditional approaches such as rote memorization often prove insufficient. The complexity of the English language—its irregular spelling, extensive synonymy, idiomatic use, and polysemy—further complicates the process. To overcome these obstacles, educators increasingly rely on visual graphics methods, which are grounded in cognitive learning theory and promote meaningful, engaging vocabulary acquisition.

Как цитировать


Adigamova, R., & Utepbergenova, . D. . (2025). THE ROLE OF VISUAL GRAPHICS METHODS IN ENRICHING ENGLISH VOCABULARY: THE ROLE OF VISUAL GRAPHICS METHODS IN ENRICHING ENGLISH VOCABULARY. Журнал иностранных языков и лингвистики, 4(1). извлечено от https://ruslit.jdpu.uz/index.php/fll/article/view/10807

Библиографические ссылки


Anderson, R. C., & Pearson, P. D. (1984). A schema-theoretic view of basic processes in reading.

Ebbinghaus, H. (1885). Memory: A Contribution to Experimental Psychology.

Nation, I. S. P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language.

Oxford, R., & Scarcella, R. (1994). Second language vocabulary learning among adults.

Paivio, A. (1986). Mental representations: A dual coding approach.

Sweller, J. (1988). Cognitive load during problem-solving: Effects on learning.

Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes

Жалгасов Н., Тнибаева Г. Translation of English proverbs with Uzbek proverbs //Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования. – 2024. – Т. 1. – №. 1. – С. 216-218.

Jalgasov N. ПРОВЕРБИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАНИЯ, ХАРАКТЕРИЗУЮЩИЕ ПОВЕДЕНИЕ И ОБРАЗ ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА //Журнал иностранных языков и лингвистики. – 2021. – Т. 3. – №. 8.Maratovich J. N. Journal Homepage:-www. journalijar. com.

Жалгасов Н. М. СИНТАКСИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ И СТРУКТУРНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ПРОВЕРБИАЛЬНЫХ ОБРАЗОВАНИЙ О ЧЕЛОВЕКЕ //IX Лазаревские чтения" Лики традиционной культуры в современном культурном пространстве: память культуры и культура памяти". – 2020. – С. 360-361.

Жалгасов Н. Семантика пословиц в свете антропоцентрической парадигмы //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2019. – №. 2 (71). – С. 55-59.

Жалгасов Н. Семантические сходства английских, узбекских и каракалпакских провербиальных образований с оценкой человека //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2020. – №. 1 (74). – С. 138-143.

Djabbarov, Sherzod. "" VAQT" ILMIY KONSEPTINIG INGLIZ VA O’ZBEK TILLARIDA XUSUSIYATLARI." Журнал иностранных языков и лингвистики 2.6 (2021).

Djabbarov, Sherzod. "Бошланғич синф ўқувчиларига инглиз тилини ўқитишнинг долзарб муаммолари ва ечимлари." Журнал иностранных языков и лингвистики 4.9 (2021).

Jabborov, Sherzod. "ИНГЛИЗ ВА ЎЗБЕК ТИЛЛАРИДА СИНХРОНИК ВА ДИНАМИК ВАҚТНИНГ КОНЦЕПТУАЛ СИММЕТРИК АСОСЛАРИ." Журнал иностранных языков и лингвистики 3.8 (2021).

Djabbarov, S. "ВАҚТ” тушунчаси концептуаллашувнинг назарий асослари." International journal of word art (2021).

Djabbarov, S. "Инглиз тилида вақтнинг концептуаллашуви." Journal of Central Asian Social Studies (2021).

Djabbarov, Sherzod. "The Ethnolinguistic Characteristics Of English In Uzbek Languages Of The Concept Time." Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal 4.6 (2023): 59-64.

Djabbarov, S. "Концепт лингвокультурологик категория сифатида." Хоразм Маъмун академияси ахборотномаси: илмий журнал (2021).

Djabbarov Sherzod Khalikulovich “COGNITIVE-LINGUISTIC ANALYSIS OF THE CONCEPT OF" SHAME" IN ENGLISH” INNOVATIVE DEVELOPMENTS AND RESEARCH IN EDUCATION 2023/7/1

Авторы


Roza Adigamova

English teacher at the private school of child development “Success”, Orenburg,

Damegul Utepbergenova

Nukus state pedagogical institute

Copyright (c) 2025 Журнал иностранных языков и лингвистики

Лицензия Creative Commons

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.

Powered by I-Edu Group