Опубликован 2025-06-20

IMPORTANCE OF TEACHING STRATEGIES FOR A2 ENGLISH LANGUAGE LEARNERS IN INCLUSIVE CLASSROOMS

IMPORTANCE OF TEACHING STRATEGIES FOR A2 ENGLISH LANGUAGE LEARNERS IN INCLUSIVE CLASSROOMS

Аннотация


The A2 level in the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) represents a crucial stage for English language learners. At this level, students are expected to understand and use basic everyday expressions and simple sentences (Council of Europe, 2001).[1,4] Vocabulary acquisition is paramount at this stage, as it forms the bedrock for further language development and communicative competence. However, the challenges are magnified when these learners are integrated into inclusive educational classrooms, which cater to a wide spectrum of abilities and learning needs. Learnerscan easily and naturally do this in their own language and they cannot do this in foreign language[5]. Inclusive settings require educators to implement differentiated strategies that address the diverse learning profiles of all students. This article aims to identify and explore research-backed, practical pedagogical approaches for vocabulary instruction that can effectively support A2 level ELLs within these inclusive environments.

Как цитировать


Azatbavea, M. (2025). IMPORTANCE OF TEACHING STRATEGIES FOR A2 ENGLISH LANGUAGE LEARNERS IN INCLUSIVE CLASSROOMS: IMPORTANCE OF TEACHING STRATEGIES FOR A2 ENGLISH LANGUAGE LEARNERS IN INCLUSIVE CLASSROOMS. Журнал иностранных языков и лингвистики, 4(1). извлечено от https://ruslit.jdpu.uz/index.php/fll/article/view/10804

Библиографические ссылки


Achenstein, B. (2002). Conflict among community: The micropolitics of teacher collaboration. Teachers College Record, 104, 421-455.

A.J., Kozelski, E.B., Dorn, S., & Christensen, C. (2006). Learning in inclusive education research: Re-mediating theory and methods with a transformative agenda. Review of Research in Education, 30, 65-108.

Barry, M. (2005). Inclusive educational strategies: Benefits for all. Learn, 27, 47- 55.

Bisenova A. TEACHING ENGLISH FOR YOUNG LEARNERS USING A TOTAL PHYSICAL RESPONSE (TPR) METHOD //НАУКА и ОБЩЕСТВО. – С. 69

Fetterman, D.M. (1994). Empowerment evaluation. Evaluation Practice, 15, 1- 15.

Тажиева А., Кайпназарова С. The role of listening in learning English //Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования. – 2024. – Т. 1. – №. 1. – С. 390-392.

Ходжаниязова У. Воздействие эмоционального компонента на процесс обучения иностранному языку //Общество и инновации. – 2023. – Т. 4. – №. 9/S. – С. 15-18.

https://www.studocu.com/row/messages/question/9219387/discuss-the-importance-of-team-teaching-in-inclusive-education#:~:text=In%20summary%2C%20team%20teaching%20in,students%2C%20and%20improving%20classroom%20management.

https://medinclusiveeducation.weebly.com/team-teaching.html

https://www.linkedin.com/advice/0/what-benefits-challenges-co-teaching-inclusive-classroom

Djabbarov, Sherzod. "" VAQT" ILMIY KONSEPTINIG INGLIZ VA O’ZBEK TILLARIDA XUSUSIYATLARI." Журнал иностранных языков и лингвистики 2.6 (2021).

Djabbarov, Sherzod. "Бошланғич синф ўқувчиларига инглиз тилини ўқитишнинг долзарб муаммолари ва ечимлари." Журнал иностранных языков и лингвистики 4.9 (2021).

Jabborov, Sherzod. "ИНГЛИЗ ВА ЎЗБЕК ТИЛЛАРИДА СИНХРОНИК ВА ДИНАМИК ВАҚТНИНГ КОНЦЕПТУАЛ СИММЕТРИК АСОСЛАРИ." Журнал иностранных языков и лингвистики 3.8 (2021).

Djabbarov, S. "ВАҚТ” тушунчаси концептуаллашувнинг назарий асослари." International journal of word art (2021).

Djabbarov, S. "Инглиз тилида вақтнинг концептуаллашуви." Journal of Central Asian Social Studies (2021).

Djabbarov, Sherzod. "The Ethnolinguistic Characteristics Of English In Uzbek Languages Of The Concept Time." Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal 4.6 (2023): 59-64.

Djabbarov, S. "Концепт лингвокультурологик категория сифатида." Хоразм Маъмун академияси ахборотномаси: илмий журнал (2021).

Djabbarov Sherzod Khalikulovich “COGNITIVE-LINGUISTIC ANALYSIS OF THE CONCEPT OF" SHAME" IN ENGLISH” INNOVATIVE DEVELOPMENTS AND RESEARCH IN EDUCATION 2023/

Жалгасов Н., Тнибаева Г. Translation of English proverbs with Uzbek proverbs //Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования. – 2024. – Т. 1. – №. 1. – С. 216-218.

Jalgasov N. ПРОВЕРБИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАНИЯ, ХАРАКТЕРИЗУЮЩИЕ ПОВЕДЕНИЕ И ОБРАЗ ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА //Журнал иностранных языков и лингвистики. – 2021. – Т. 3. – №. 8.Maratovich J. N. Journal Homepage:-www. journalijar. com.

Жалгасов Н. М. СИНТАКСИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ И СТРУКТУРНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ПРОВЕРБИАЛЬНЫХ ОБРАЗОВАНИЙ О ЧЕЛОВЕКЕ //IX Лазаревские чтения" Лики традиционной культуры в современном культурном пространстве: память культуры и культура памяти". – 2020. – С. 360-361.

Жалгасов Н. Семантика пословиц в свете антропоцентрической парадигмы //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2019. – №. 2 (71). – С. 55-59.

Жалгасов Н. Семантические сходства английских, узбекских и каракалпакских провербиальных образований с оценкой человека //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2020. – №. 1 (74). – С. 138-143.

Powered by I-Edu Group