Аннотация
Learning foreign languages is considered as one of the most challenging phenomenon. Therefore, numerous pupils mainly encounter obstacles in their oral speech. These difficulties may occur because of vocabulary hurdles, linguistic complexity, flawed strategies, poor pronunciation, less practice or fear of expressing their ideas. This study has indicated the main problems during speaking process and has given appropriate methods as a solution.
Как цитировать
Библиографические ссылки
Ester Maji, Udi Samanhudi, Maryanti ,E. Mokoagouw.(2022) STUDENTS’_ DIFFICULTIES IN SPEAKING ENGLISH
Hendra Heriansyah (2012) SPEAKING PROBLEMS FACED BY THE ENGLISH DEPARTMENT STUDENTS OF SYIAH KUALA UNIVERSITY
MASHARIPOVA F., SAPARBAYEVA G., MAMIRBAEVA D. Enhancing learner autonomy in ELT through effective lesson planning in Uzbek schools. – 2024.
Turkan Ismailli. (2024) The importance of reading in developing speaking skills
Жалгасов Н., Тнибаева Г. Translation of English proverbs with Uzbek proverbs //Преимущества и проблемы использования достижений отечественной и мировой науки и технологии в сфере иноязычного образования. – 2024. – Т. 1. – №. 1. – С. 216-218.
Jalgasov N. ПРОВЕРБИАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАНИЯ, ХАРАКТЕРИЗУЮЩИЕ ПОВЕДЕНИЕ И ОБРАЗ ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА //Журнал иностранных языков и лингвистики. – 2021. – Т. 3. – №. 8.Maratovich J. N. Journal Homepage:-www. journalijar. com.
Жалгасов Н. М. СИНТАКСИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ И СТРУКТУРНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ПРОВЕРБИАЛЬНЫХ ОБРАЗОВАНИЙ О ЧЕЛОВЕКЕ //IX Лазаревские чтения" Лики традиционной культуры в современном культурном пространстве: память культуры и культура памяти". – 2020. – С. 360-361.
Жалгасов Н. Семантика пословиц в свете антропоцентрической парадигмы //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2019. – №. 2 (71). – С. 55-59.
Жалгасов Н. Семантические сходства английских, узбекских и каракалпакских провербиальных образований с оценкой человека //Иностранная филология: язык, литература, образование. – 2020. – №. 1 (74). – С. 138-143.
Djabbarov, Sherzod. "" VAQT" ILMIY KONSEPTINIG INGLIZ VA O’ZBEK TILLARIDA XUSUSIYATLARI." Журнал иностранных языков и лингвистики 2.6 (2021).
Djabbarov, Sherzod. "Бошланғич синф ўқувчиларига инглиз тилини ўқитишнинг долзарб муаммолари ва ечимлари." Журнал иностранных языков и лингвистики 4.9 (2021).
Jabborov, Sherzod. "ИНГЛИЗ ВА ЎЗБЕК ТИЛЛАРИДА СИНХРОНИК ВА ДИНАМИК ВАҚТНИНГ КОНЦЕПТУАЛ СИММЕТРИК АСОСЛАРИ." Журнал иностранных языков и лингвистики 3.8 (2021).
Djabbarov, S. "ВАҚТ” тушунчаси концептуаллашувнинг назарий асослари." International journal of word art (2021).
Djabbarov, S. "Инглиз тилида вақтнинг концептуаллашуви." Journal of Central Asian Social Studies (2021).
Djabbarov, Sherzod. "The Ethnolinguistic Characteristics Of English In Uzbek Languages Of The Concept Time." Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal 4.6 (2023): 59-64.
Djabbarov, S. "Концепт лингвокультурологик категория сифатида." Хоразм Маъмун академияси ахборотномаси: илмий журнал (2021).
Djabbarov Sherzod Khalikulovich “COGNITIVE-LINGUISTIC ANALYSIS OF THE CONCEPT OF" SHAME" IN ENGLISH” INNOVATIVE DEVELOPMENTS AND RESEARCH IN EDUCATION 2023/
Авторы
Manzura Urazmatova
Nukus State Pedagogical Institute named after Ajiniyaz
Ключевые слова:
vocabulary hurdles,, linguistic complexity, flawed strategies, poor pronunciation, less practice or fear of expressingCopyright (c) 2025 Журнал иностранных языков и лингвистики

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.